Monday 8 June 2015

LATAR BELAKANG SYARIKAT COWAY


Coway adalah syarikat pengguna dan isi rumah elektronik terkemuka di Korea. Sejak penubuhan pada tahun 1989, kami telah mengambil langkah ke hadapan dalam mengembangkan dan memajukan pasaran. Mempunyai pengiktirafan memenangi produk dan kualiti perkhidmatan di dalam dan di luar negara, Coway mula mempelbagaikan portfolio produknya pada pertengahan tahun 1990-an untuk menjadi sebuah syarikat elektronik isi rumah dalam erti kata sebenar.

Syarikat itu telah menambah produk daripada peralatan penapisan air kepada pembersih udara, bidet, pelembut air dan disposers sisa makanan, yang meningkatkan kualiti kehidupan para pelanggan kami dan memelihara alam sekitar.

Sejak penubuhannya, Coway telah berkembang secara konsisten di samping mengekalkan ketelusan satu prinsip pengurusan etika. Pada tahun 1998, kami memperkenalkan model perniagaan sewa buat kali pertama dalam industri dan menyediakan perkhidmatan sebelum jualan oleh wakil perkhidmatan panggilan "Cody". Akhirnya, Coway telah menduduki pemilihan Gallup tahun baru-baru ini dalam kategori pasaran, kepuasan pelanggan dan kesedaran jenama. Sejak pertengahan 2000-an, syarikat itu telah membuat penerokaan secara aktif ke dalam pasaran global untuk menjadi sebuah syarikat elektronik rumah tangga yang terkemuka di dunia, manakala mengukuhkan kedudukan domestik kami. 

Buat masa ini, kami beroperasi dan mempunyai lima anak-anak syarikat di luar negara iaitu Malaysia adalah salah satu daripadanya, satu cawangan dan pusat logistik di Belanda, dan terus meningkatkan eksport dan membina asas yang kukuh untuk pertumbuhan yang mampan. Khususnya, dari tahun 2009, kami telah disokong kedudukan kami sebagai sebuah syarikat yang berterusan dengan memberi tumpuan kepada pengurusan hijau, dengan itu melaksanakan pengurusan nilai pelanggan dan menyumbang kepada pembangunan mampan manusia.